Amministrazione-Amministrazione - contabilità

Descrizione

Settore professionale: Amministrazione - contabilità

Ruolo: Amministrazione

Condizioni contrattuali

FROM € 3.000 TO € 3.500 GROSS SALARY RANGE + HOUSE ALLOWANCE + INSURANCE + 1 ROUND/TRIP FLIGHT

Requisiti

  • Titolo di studio: Laurea di secondo livello o specialistica
  • Indirizzo di studio facoltà: University degree in Economy or similar
  • Esperienza pregressa: da 3 anni a 5 anni
  • Lingue conosciute: Inglese (preferenziale); Arabo (preferenziale)

Skills

Essential Requirements
University degree in Economy or similar
Minimum 3 to 4 years’ experience in financial and administrative management of cooperation and development projects
Prior experience preferably in Middle East – Northern Africa
Strong budgeting and financial management skills.
Accountancy skills and ability to prepare financial reports
Knowledge and experience in purchases and procedures
Experience in managing grant contracts for development and emergency projects
Extensive experience of working within a senior management role within a complex country programme in an emergency response or fragile state
Good knowledge of main donors’ administrative rules and procurement procedures (EU, AICS)
High level of IT skills (Office package)
Fluency in English (written and spoken)
Demonstrated attention to detail, ability to follow procedures, meet deadlines and work cooperatively
Good communication and leadership skills
Excellent problem-solving and analytical skills
Strategic thinking and innovation
Solid diplomatic skills: the ability to manage a variety of internal and external relationships, especially with partners.
Self-motivated, able to take initiative, resilient and able to work independently.
Highly result-oriented with the ability to manage workload and stress
Flexible and with a positive attitude
Desirable Requirements
Skills in developing, delivering and evaluating training for staff members
Prior experience in remote management
Knowledge of Arabic

Informazioni

  • Tipologia: Operatore
  • Data inizio lavoro: 15/11/2020
  • Durata: > 6 Mesi
  • Scadenza vacancy: 01/11/2020

Allegati

L'organizzazione

  • Nome: CESVI Fondazione
  • Sede: Italy, Bergamo
  • Website: http://www.cesvi.org
  • Profilo: Cesvi - che significa cooperazione e sviluppo - è un'organizzazione umanitaria italiana laica e indipendente (Fondazione di partecipazione, ONG e Onlus di diritto) che opera in tutto il mondo per fronteggiare ogni tipo di emergenza con progetti di lotta alla povertà  che valorizzano le risorse locali e mobilitano le popolazioni beneficiarie.

    Nella visione della Fondazione Cesvi ONLUS, l'aiuto alle popolazioni diseredate a causa del sottosviluppo, o più sfortunate a causa di guerre, calamità  naturali e disastri ambientali, non dà  sollievo solo a chi soffre, ma contribuisce anche al benessere di tutti gli abitanti del pianeta, "casa comune" da preservare per le future generazioni.

    Cesvi è attivo in progetti sanitari di lotta alla malaria e all'Aids, interventi sull'infanzia, acqua e igiene ambientale, ambiente, social business. In Italia e in Europa, svolge inoltre attività d'educazione per sviluppare la cultura della solidarietà mondiale.

    Cesvi ha sede a Bergamo e Milano.

Promoter Sociale

Operatore Medici del Mondo Italia ETS Italy, Genova > 1 Mese

Scadenza: 30/04/2024

Meal Consultant

Operatore Fondazione L'Albero della Vita onlus Ukraine, Different Regions also in the East of the Country > 3 Mesi

Scadenza: 28/10/2024

Agricoltore esperto

Volontario Saint Lawrence Foundation Sierra Leone, Makeni 01/02/2024—31/03/2024

Scadenza: 31/12/2024